dijous, 19 de novembre del 2020

Un disc de sardanes i alguna cosa més (III)

I finalment, coincidint amb el Dia-V, tercer lliurament i últim d'aquest fulletó en capítols sobre les obres futuriblement enregistrades. 

Quòlibet és el nom que rebien durant el Renaixement unes obres escrites amb estils i melodies d'origen divers; per fer-ho fàcil malgrat no ser exacte, ho podríem comparar amb un popurri. Aquest és el nom que vaig escollir per l'obra que tanca el disc perquè popurri em semblava massa vulgar i així, de passada, us picava una mica la curiositat... que jo sé que algunes ànimes inquietes es van ocupar de saber-ne el significat. Quòlibet, doncs, és una fantasia per a cobla de tretze amb quatre percussionistes sobre melodies de la Patum, encarregada per l'amic i tenorista Joan Sala per al seu concert de final de carrera. Es va estrenar amb ell mateix a la tenora solista durant el concert de Patum Memorial Ricard Cuadra de 2010.

Abans del Quòdlibet, però, hi robareu un Breu divertiment sobre una popular catalana, obra que vaig fer purament com a entreteniment - mai més ben dit - partint d'un exercici d'harmonització de la Margarideta dels meus temps d'estudiant d'harmonia (encara veig el mestre Xavier Boliart interpretant-la al piano!). 

I fins aquí el que jo us en puc dir... ara només us puc demanar que ens ajudeu a la cobla i a mi a realitzar aquest projecte.

Gràcies!!


                                                                 Foto de Jordi Galderic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada